
Değerli müvekkillerimiz,
Dünya genelinde yaşanan Koronovirüs (Covid-19) salgını riski nedeniyle, hukuki soru ve sorunlarınız için mobil ve online iletişim kanallarımızı kullanmanızı öneririz.
Hükmün açıklanmasının geri bırakılması (HAGB), 5271 sayılı Ceza Muhakemesi Kanunu (CMK) ile düzenlenmiş bir müessesedir. Hükmün açıklanmasının geri bırakılması kararları, mahkûmiyet olarak değerlendirilemeyeceği ve gerekli denetim süresi içerisinde şartlar sağlandığında hiç suç işlenmemişçesine etki doğuracağından 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’na göre memuriyete engel teşkil etmeyeceklerdir.
Yazı İçeriği
1. Hükmün Açıklanmasının Geri Bırakılması (HAGB) Nedir?
2. HAGB Kararı Verilmesinin Şartları
3. HAGB Kararının Memuriyete Etkisi
4. Sonuç
Hakkında ceza davası açılan ve hükmün açıklanmasının geri bırakılması kararı verilen kişi memur ise memurluğa devam edebilir mi? veya hakkında verilen bu karar memur olmaya engel midir? şeklindeki sorular, birçok insanı yakından ilgilendirmektedir. Bu soruya cevap verebilmek adına öncelikle 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun ilgili hükümleri incelenmeli ve daha sonrasında ise Hükmün Açıklanmasının Geri Bırakılması Kararı’nın niteliği açıklanmalıdır.
5271 sayılı Ceza Muhakemesi Kanunu (CMK)’nun 231. maddesinin 5. fıkrasında hükmün açıklanmasının geri bırakılması; “Sanığa yüklenen suçtan dolayı yapılan yargılama sonunda hükmolunan ceza, iki yıl veya daha az süreli hapis veya adlî para cezası ise; mahkemece, hükmün açıklanmasının geri bırakılmasına karar verilebilir. Uzlaşmaya ilişkin hükümler saklıdır. Hükmün açıklanmasının geri bırakılması, kurulan hükmün sanık hakkında bir hukukî sonuç doğurmamasını ifade eder.” şeklinde tanımlanmıştır. Buna göre; yargılama sonucunda hükmolunan ceza iki yıl veya daha az süreli, hapis veya adli para cezasıysa, HAGB kararı verilebilir ve HAGB kararı, mahkûmiyet kararı olmadığından sanık hakkında hukuki sonuç doğurmaz.
CMK madde 231’in 6. Fıkrasında hükmün açıklanmasının geri bırakılması kararı verilmesinin şartları düzenlenmiştir. Buna göre HAGB kararının şartları;
Kanunda sayılan bu şartların sağlanması halinde sanık hakkında HAGB kararı verilebilir.
HAGB kararının memuriyete etkisini açıklayabilmek için bu kararının niteliği hakkında yukarıda bilgi verilmiş olup HAGB kararının 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nca ilgili hükümleri incelenmelidir.
Devlet Memurları Kanunu’nun 48. maddesinde memur olmak için gerekli şartlar ayrıntılı şekilde açıklanmış olup Kanun’un 98. maddesinde işbu şartlardan herhangi birinin taşınmadığının sonradan anlaşılması veya memurluk sırasında bu şartlardan birinin kaybedilmesi halinde, memuriyete son verileceği hüküm altına alınmıştır.
Buna göre 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun, ceza hukukuyla yakından bağlantılı 48. maddesinin “Genel Şartlar” kenar başlıklı 5. fıkrası aşağıdaki gibidir:
“Türk Ceza Kanununun 53 üncü maddesinde belirtilen süreler geçmiş olsa bile; kasten işlenen bir suçtan dolayı bir yıl veya daha fazla süreyle hapis cezasına ya da affa uğramış olsa bile devletin güvenliğine karşı suçlar, Anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine karşı suçlar, zimmet, irtikâp, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli iflas, ihaleye fesat karıştırma, edimin ifasına fesat karıştırma, suçtan kaynaklanan malvarlığı değerlerini aklama veya kaçakçılık suçlarından mahkûm olmamak”
Görüldüğü üzere 657 sayılı Kanun’da sayılan belirli suçların (yüz kızartıcı suçlar olarak da adlandırılmaktadırlar) varlığı halinde, mahkûm olunan ceza ne olursa olsun memuriyete son verileceği ve bu suçlar haricinde, kasten işlenen bir suçtan dolayı bir yıl veya daha fazla hapis cezasına hükmedilmesi halindememur olma şartlarının ortadan kalkacağı belirtilmiştir.
Belirtmek gerekir ki hükmün açıklanmasının geri bırakılması kararı, bir mahkûmiyet kararı değildir. 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ise bir yıl veya daha fazla hapis cezasına ilişkin mahkûmiyet kararını memuriyete engel olarak tanımlamaktadır. 657 sayılı Kanun’un 48. maddesinde sayılan katalog suçlara ilişkin olsa dahi tek başına HAGB kararı memuriyete engel değildir.
Konuya ilişkin olarak; Devlet Personel Başkanlığı’nın 08.07.2013 tarihli 9571 sayılı görüşünde;
“adı geçenin işlemiş olduğu suçların 657 Sayılı Kanun’un 48/A – 5 kapsamında memuriyete engel bir suç niteliğinde olduğu ancak 5271 sayılı Kanunun 231. Maddesi uyarınca hükmün açıklanmasının geri bırakılmasına karar verildiğinden bu durumun memuriyete engel teşkil etmediği, bu kapsamda ilgilinin memuriyet görevine son verilmesinin mümkün bulunmadığı değerlendirilmektedir.”
şeklinde konu hakkında görüş belirtilmiştir.
HAGB kararının memuriyete etkisi hakkında Danıştay 12. Dairesi’nin 09.07.2008 tarihli 2007/2534 E. 2008/ 4502 K. sayılı kararında ise:
“Davacı hakkında mahkûmiyet kararını veren Ağır Ceza Mahkemesi tarafından yapılan inceleme ve değerlendirmede; davacının durumunun Ceza Muhakemesi Kanunu’nun 231. Maddesi kapsamında olduğu ve bu maddede aranılan koşulların gerçekleşmiş olduğu sonucuna ulaşılarak sanık hakkındaki hükmün açıklanmasının geri bırakılmasına hükmedilmesi karşısında, hükmün sanık hakkında sonuç doğurmayacağının anılan maddede açıkça belirtilmiş olması nedeniyle davacının memuriyetine engel bir mahkûmiyet hükmünün bulunduğundan söz etme olanağı kalmamıştır.”
İfadelerine yer verilmiştir. İşbu kararın 657 Sayılı Kanun’da sayılan suçlardan biri olan dolandırıcılık suçu hakkında verilmesi, ayrıca önem arz etmektedir.
Görüleceği üzere hükmün açıklanmasının geri bırakılması kararları mahkûmiyet olarak değerlendirilemeyeceği ve gerekli denetim süresi içerisinde şartlar sağlandığında hiç suç işlenmemişçesine etki doğuracağından memuriyete engel teşkil etmeyeceklerdir. Yani hakkında HAGB kararı verilen bir kişi memur olma şartlarını kaybetmeyeceğinden memurluk yapmaya devam edebilecektir. Ancak disiplin hukuku açısından, eylemin görevle ilişkili olması halinde, ayrıca disiplin soruşturması yapılacağını ve eylemle uyumlu olarak disiplin cezası verilebileceğini belirtmek gerekir.
Memur hakkında yürütülen disiplin soruşturmasında ceza yargılamasının ve verilen HAGB kararının etkisi hakkında daha fazla bilgi edinmek isterseniz, “Ceza Yargılamasının Memurun Disiplin Soruşturmasına Etkisi” başlıklı yazımızı inceleyebilirsiniz.
Değerli müvekkillerimiz,
Dünya genelinde yaşanan Koronovirüs (Covid-19) salgını riski nedeniyle, hukuki soru ve sorunlarınız için mobil ve online iletişim kanallarımızı kullanmanızı öneririz.
KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİ HAKKINDA
“AYDINLATMA METNİ”
İnternet sitemizi kullanmanız dolayısıyla, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) başta olmak üzere yürürlükteki mevzuat kapsamında birtakım verilerinizin toplanması, saklanması, işlenmesi, aktarılması ve KVKK kapsamına dahil başkaca işlemlerin detayı ve amacı hakkında, veri sorumlusu olarak sizleri bilgilendirmek isteriz.
Genel Bilgiler
İlgili mevzuata göre, “kişisel veri” kimliği belirli veya belirlenebilir gerçek kişiye ilişkin her türlü bilgidir. “Özel nitelikli kişisel veri” ise kişilerin ırkı, etnik kökeni, siyasi düşüncesi, felsefi inancı, dini, mezhebi veya diğer inançları, kılık ve kıyafeti, dernek, vakıf ya da sendika üyeliği, sağlığı, cinsel hayatı, ceza mahkûmiyeti ve güvenlik tedbirleriyle ilgili verileri ile biyometrik ve genetik verileridir. İşbu Aydınlatma Metninde, özel ve/veya genel nitelikli olma ayrımı yapılmaksızın, her neviden veri için “Kişisel Veri” ifadesi kullanılacak olup durumun gereğine göre özel nitelikli kişisel verilerin de bu ifade kapsamına dahil edilebileceğini belirtmek isteriz. Keza, internet sitemizi kullanırken size daha efektif hizmet sağlayabilmek adına çerezler, web işaretçileri ve benzeri uygulamaları da kullanabilmekteyiz. Çerez kullanımının durdurulmasını tarayıcı ayarlarınızı değiştirerek her zaman sağlayabilirsiniz. Çerez kullanımının durdurulması, internet sitemizdeki bazı fonksiyonların kullanımını sınırlandırabilecektir.
Kişisel veriler toplandıktan sonra silme, yok etme ya da anonim hale getirme işlemlerine kadar olan süreçte gerçekleştirilen elde etme, kaydetme, depolama, muhafaza etme, değiştirme, yeniden düzenleme, açıklama, aktarılma, sınıflandırılma ya da kullanılmasını engelleme ve sair kapsamda veriler üzerinden gerçekleştirilen her türlü işlem ise KVKK kapsamında “kişisel verilerin işlenmesi“ olarak değerlendirilmektedir.
Kişisel veri veya özel nitelikli kişisel veri tanımına uygun bilgilerinizi Kulaçoğlu Hukuk Bürosu (Veri Sorumlusu) olarak bizimle paylaşmanız durumunda, onay kutucuğunu işaretleyerek bu verilerinizin işlenmesi için açık rıza verdiğinizi belirtmek isteriz.
Kişisel Verilerin Toplanması ve Hukuki Sebepleri
İnternet sitemizi kullanırken birtakım kişisel verilerinizi, Veri Sorumlusu sıfatımız ile bizimle paylaşmanızı talep edebilmekteyiz. İşbu kişisel verileriniz fiziksel olarak sözlü veya yazılı şekilde toplanabileceği gibi, elektronik ortamda da toplanabilir. Keza, kişisel verileriniz, Veri Sorumlusu sıfatıyla doğrudan tarafımızca toplanabileceği gibi, Veri Sorumlusu adına veri işleyen gerçek veya tüzel kişiler tarafından veya ifa ettiğimiz iş ve hizmetin bir gereği olarak destek aldığımız ulusal/uluslararası kişi ve kuruluşlar ile diğer 3.kişiler tarafından, sayılanlarla sınırlı olmamak üzere, internet sitemiz, blog mesajları, iletişim formları, iş/staj ve sair başvuru formları, bilgi formları, video konferans ve/veya online hukuki danışmanlık hizmeti esnasında kaydedilebilen ses ve/veya video kayıtları, telefon görüşmesi ve/veya telekonferans esnasında kaydedilebilen ses kayıtları, kısa mesajlar, WhatsApp, sosyal medya vs kanallarıyla gerçekleştirilenler başta olmak üzere her türlü iletişim kanalları aracılığı ile toplanabilmektedir. Bu verileriniz elektronik ya da internet tabanlı araçlar ve sair vasıtalar kullanılarak otomatik yöntemlerle elde edilebildiği gibi, tarafımıza sunduğunuz formlar, sözleşmeler, bildirimler, adli veya idari merci kararları gibi yöntemlerle de elde edilebilmektedir.
Kişisel Verilerin İşlenme Amacı ve Aktarımı
Kişisel verileriniz, yürürlükteki ilgili mevzuat uyarınca, hukuka, iyi niyet ve dürüstlük kurallarına uygun, doğru ve güncel olarak, belirli, açık ve meşru amaçlarla ve bu amaçlarla bağlantılı, sınırlı ve ölçülü olarak işlenmekte olup ilgili mevzuatta öngörülen ve işlendikleri amaç için gerekli olan süre kadar muhafaza edilmektedir.
KVKK uyarınca, Veri Sorumlusu olarak bizimle paylaşmış olduğunuz kişisel verileriniz, yerine getirmekte olduğumuz her türlü hizmet ve faaliyet amaçlarımız ile gerektiğinde işe/staja alım süreçleriyle bağlantılı ve ölçülü olarak söz konusu hizmetlerden faydalanmanız, hak ve menfaatlerinizin korunması ve sair amaçlar ile KVKK ve yasal düzenlemelere uygun olarak işlenebilecek, hizmetlerimiz kapsamında ve ilgili mevzuata uygun olarak UYAP sistemi başta olmak üzere, adli, idari vb. kurumlara ve/veya yetkili kıldıkları kişi ya da merciler ile somut olayın şartlarına göre yurtdışında olup olmamasından bağımsız olarak ilgili üçüncü kişi ve kurumlara aktarılabilecek ve ilgili mevzuatta belirlenen süreler boyunca saklanıp gerekli işlemlere tabi tutulabilecektir.
Ağ Sunucusu Veri Günlüğü
İnternet sitemize giriş yapmanızın kaçınılmaz bir sonucu olarak, veri günlüğü olarak tanımlanan ve aşağıda listelenmiş olan verileriniz, ağ tarayıcınız tarafından internet sunucumuza otomatik olarak aktarılmakta ve onayınız aranmaksızın veri günlüğü kayıtlarına kaydedilmektedir:
Veri günlüğü internet sitemizin sizin için daha kullanışlı hale getirilebilmesi amacıyla istatistiki bilgi sağlamak için kullanılmakta olup, takiben derhal silinir.
Kişisel Verilerin Güvenliğinin Sağlanması İçin Alınan Tedbirler
6698 Sayılı Kişisel Verileri Koruma Kanun’un ilgili maddesine uygun olarak, kişisel veri güvenliğinizin sağlanması için hukuka aykırı olarak işlenmelerini ve erişilmelerini önlemek ve muhafazalarının sağlamak amacıyla gerekli teknik ve idari tedbirler Veri Sorumlusu olarak tarafımızca alınmaktadır.
Veri Sahibinin Hakları
Kişisel veri sahipleri KVKK uyarınca aşağıda yer alan haklara sahiptir:
Yukarıda belirtilen hakların kullanımıyla veya genel olarak Aydınlatma Metnimizle alakalı daha detaylı bilgi talepleriniz için “İletişim” sayfamızdan ulaşılabileceğiniz “İletişim Formu” aracılığıyla veya ıslak imzalı olarak “Esentepe Mah. Eser İş Merkezi B Blok Kat:8 No:63 Şişli/İstanbul/Türkiye” adresine ulaştırmanız ya da info@kulacoglu.av.tr e-posta adresine konu kısmında “Kişisel Veri Bilgi Talebi” ifadesi ile iletebilirsiniz.
Kişisel veri sahipleri olarak, haklarınıza ilişkin taleplerinizi Kulaçoğlu Hukuk Bürosu’na yukarıdaki şekillerde iletmeniz durumunda talebiniz, niteliğine göre en kısa sürede sonuçlandıracaktır. İlgili işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi durumunda, Kişisel Verileri Koruma Kurulu’nca belirlenen tarifedeki ücret, Kulaçoğlu Hukuk Bürosu olarak tarafınızdan tahsil edilecektir.
Merhabalar.
Kaçakçılık suçundan 10 ay ertemeli hapis ve 500 tl ceza aldım. Denetimli serbestlik verdiler.
Bu durum memuriyete engel mi çünkü 1 yıldan az?
Kaçakçılık suçunda memnu hakların iadesi var mı?
Umarım cevaplarsınız ona göre kpss’ye gireceğim. Teşekkürler
İyi günler benim 2008 yılında tck nin 104 maddesinden kamu davasi olarak yargilandim. 6 ay hapis cezasi oda paraya cevirildi ve hukmun açıklanmasınin geri birakilmasi olarak karar verildi. Suanda kamu daimi isçi için başvuru yaptim. Bu devlet işçisi olmama engel olur mu
Merhaba, yakın zamanda yüz kızartıcı bir suç (hırsızlık) işledim. Bina altında muhafaza altına alınan eşya hakkında hırsızlık suçu işledim ve teşebbüs aşamasında kaldı. Hagb aldığım takdirde memur (öğretmen) olmamamı nasıl etkiler. Siz de biliyorsunuz ki yüz kızartıcı bir suç normal sartlar da memur olmaya engel fakat hagb alındığı takdirde hukuki hak kaybı olmaz deniliyor. Teoride hersey çok güzel fakat uygulama da neler ile karşılaşırım ?
Sozlesmel Uzman çavuşum 245/1 den mahkeme oldu sonuç Hagb cıktı sözleşmem feshedilir mii
5 yil once hagb karari aldim kisi huzur ve sukun bozmaktan . suan dilekce yazip sildirecegim. Belediyeye ise giriste guvenlik sorusturmasi yapiyorlarmi yapiyorlar ise belediyedeki yetkili personel aldigim cezanin icerigini mahkeme kayitlarindaki isimleri ifadelerimi gorebiliyor mu? Aldigim ceza 3 ay buda hagb ye cevrildi ve sure doldu. Tanidik imsanlar oldugu icin utaniyorum biraz
Hocam iyi günler,
2017 yılında bir bakanlığa uzman yardımcısı olarak atanmaya hak kazandım ancak 1 sene süren güvenlik soruşturmasından geçemedim. Fakat güvenlik soruşturmasının sonucu tarafıma resmi olarak tebliğ edilmedi.
Devam eden süreçte ise fetö’den yargılandım ve hakkımda ağır ceza mahkemesi HAGB kararı verdi. Acaba, AYM’nin güvenlik soruşturması ile ilgili verdiği iptal kararı ışığında ve benim güv. soruşturması sonucunun tarafıma resmi olarak tebliğ edilmediğini düşünerek, 2017 yılında hak kazandığım bakanlıktaki uzman yardımcılığı kadrosuna hakkımı arayarak atanabilmem mümkün olur mü?
Teşekkürler,
Kolaylıklar…
Memur olarak görev yapmakta iken görevi kötüye kullanma suçundan yargılamam devam ederken istifa ettim. Sonrasında aynı suçtan 6 ay hapis cezası öngörüldü. iyi halden dolayı 5 aya düştü ve hagb uygulandı. Bu durum tekrar memur olarak görev yapmama engel midir?
Memur olarak görev yapmakta iken görevi kötüye kullanma suçundan yargılamam devam ederken istifa ettim. İstifa ettiktwn sonra dava sonuçlandı ve bu suçtan 6 ay hapis cezası öngörüldü. iyi halden dolayı 5 aya düştü ve hagb uygulandı. Bu şartlarda tekrar memuriyete girme şansım var mıdır?
Ozel guvenlik sinavini kazandim silahsiz emniyete teslim ettim dosyayi kilitLenmek suretiyle muhafa altina alinan esya hakkknda hırsızlık sucundan 1yil 8 ay denetim aldim su anda adli sicilim yok arşivim yok denetim suresinde hicbir yerde görev yapmadım denetim surem bitti kimlik kartimi almaya engel midir aceba
2 yıl önce ,ev arkadaşımla olan bir kavgamız sebebiyle 11 ay 20 gün ceza aldım ve hagb uygulandı.Arkadaşımın burnunda kırık oluştuğu gerekçesiyle kamu davasından ceza aldım.Ve biz zaten yakın arkadaş olduğumuz için şikayetçide olmamıştık birbirimizden fakat kemik kırığı olduğu için ceza aldım.Kendim öğretmenim ve atanmaya çalışıyorum.belkide polislik yapıcam.Bu yüzden atanmamda sorun yaratırmı? cezam bir yıldan az olmasına rağmen.Şimdiden cevaplarınız için çok teşekkür ederim.iyi çalışmalar
Öncelikle siz bir mahkumiyet olarak yorumlamışsınız efendim. Çünkü hagb aldığını belirtmiştim.
Bina altında muhafaza edilmiş eşya hakkında davam.vardı fakat soruşturma aşamasında mağdurun zararını karşıladım ve şikayetinden de vazgeçti şuan savcı mütalaa verdi biz avukatım hagb alırız diyor ama sizin görüşünüz ne olur yorumunuz
merhaba, daha öncesinde uyuşturucu madde kullanmaktan dolayı hakkımda denetimli serbestlik uygulanmıştı ancak okuduğum için devamlılık sağlayamadım ve denetimli serbestliği yakarak mahkemeye çıktım. mahkeme sonucunda beş yıl hiçbir suça karışmamam sonucunda silineceği kararı çıktı. fakat 2018’de tekrar uyuşturucu madde kullanımından dolayı aralık 2019’da mahkemeye çıktım. mahkeme bana 1 yıl 8 ay hapis cezası verdi ama hükmün açıklanmasının geri bırakılması kararı ile ve iki yıllık denetimle geri bırakıldım. mahkemeden sonra asla hiçbir şekilde bir şey kullanmadım ve herhangi bir suça bulaşmadım ama nisan ayı başlangıçlı talimat isimli bir dava açılmış ve hagb bozulması nedeniyle yazıyor. neden böyle bir dava tekrar açılmış olabilir? hiçbir suç işlemedim, hagb’mi bozmadım. dosya adı da TALİMAT olarak görünüyor? covid-19 sebebiyle hazirana ertelenmiş mahkeme ama neden olduğunu bilmiyorum ve çok korkuyorum. lütfen yardım edin, eğer hapis yatmam gerekirse gerçekten buna dayanamam. uykularım kaçıyor, kendimi öldürmeyi düşünüyorum lütfen yardım edin.
Bana içmekten denetim serbestlik verdiler tedavi göreceğim 1 sene bu uzman çavuşluga veya polisliğe engel midir
Bir TSK çalışanı halen görevde iken fetö den göz altına alınırsa ve kişi etkin pismanliktan yararlanarak adli kontrol sarti ile serbest bırakılıp mahkeme sonucunda 1.5 yıl ceza alıp HAGB karari çıkmasına rağmen bu süreçte TSK kişiyi ihraç etmişse, kişinin görevine tekrar dönme şansı var mıdır? HAGB alan kişiye devlet ikinci bir sans verip ceza vermemiş gibi olduğu için masumiyet karinesi gereği TSK nın kişiyi atması için HAGB sonucunu beklemesi gerekmez mi ?
Memuriyetine etkilemez demişsiniz fakat TSK ve Fetö özelinde farklı bir durum var mıdır? Benzer durumu yaşayanlar hakkında bir emsal teşkil edecek karar var midir ?
Merhaba, hemşire olarak görev yaptığım kurumdaki işime KHK ile son verildi. Yargılama sonucu 1.6 yıl ile HAGB karar verildi. Bu karar tekrardan kpss ye girip devlet ya da üniversite hastanelerine atanmama engel olur mu?
HAGB memuriyete engel teşkil etmediğini belirttiniz ama KHK ile işime son verilmesi HAGB sının önüne geçerek memuriyete engel teşkil eder mi? Cevaplarsanız çok sevinirim.
Merhabalar , bundan yaklaşık 1 sene evvel , çok duygusal bir anımda bu gün dahi pişmanlık duyduğum bir eylem gerçekleştirdim .TCK 136 . maddesi ile yargılandım ve hakkımda hagb kararı verildi .Bu gün azmedip Hukuk Fakültesini kazandım .1 senedir de bu fakülte de Hukuk nosyonunu kazanma çabası içerisindeyim .Hayal ve hedeflerim arasında ise Hakimlik ve Savcılık sınavını kazanmak , bununla birlikte devletime hizmet etmek var .Hagb kararının bu süreçte bana ne gibi engeller oluşturacağını söyler misiniz ? Hakim veya savcı olmak için benim adıma bir umut var mı ?
HAGB memur olmaya engel midir? Bazı yorumlarda güvenlik soruşturmasında bu durumun eleme sebebi olabileceği yazıyor. Böyle bir durumda iptal davası açılabilir mi? Emsal bir dava örneği mevcut mu?
Merhaba Kolay gelsin internette birçok uygunsuz sitelerde ‘escort dilek arayın diye numarası paylaşılmış 21 yaşında bir bayana Whatsapp üzerinden ‘merhaba dilek , seninle görüşmek istiyorum, fiyat yazarmısın , benim içinde uygun olursa arayacağım ‘şeklinde Whatsapp’tan bana mesaj atmıştır diye benim telefon numaram ile bu numaralı kişiden şikayetçiyim diye benden şikayetçi olmuştur cinsel taciz suçundan dava açılmıştır, ben böyle birşey yapmadım benim böyle birşeyle ilgim yok dememe ve şikayetçi olan bayanın uygunsuz sitelerde escort numarası olarak paylaşıldığını internet ve site çıktıları ile mahkemeye sunmama rağmen bunun sonucunda asliye ceza mahkemesi tarafından 3 ay 22 gün hapis cezası ile cezalandırılmasına ve bunun ertelenmesi HAGB yönünde karar verilmiştir hakkımda ve bu karardan sonra gerekçeli karar açıklanmadan şikayetçi kendi el yazısı ile dilekçe vererek şikayetinden vazgeçtiğini sanığa inandığını belirtmiştir verilen kararı üst mahkemeye ağır ceza mahkemesine itiraz ettim bir üst mahkemede bilirkişi incelenmesini beraatimi istediğimi bu mümkün olmaması durumunda ise şikayetçi şikayetinden vazgeçtiğinden dolayı düşme kararı verilmesini istiyorum diyerek başvurdum bir üst mahkemede hiç içerik yönünden incelemeden ve şikayetten vazgeçmeye bakmadan dosyayı kül halinde reddetmiştir ve bu verilen kararı da usulsüzlük ve kanuna aykırı karar verilmiştir diye kanun yararına bozma talebinde bulundum ve bu istediğiniz kanun yararına bozma yoluna gidilmemiştir diye yazı gönderilmiş gerekçe yok belirtilmemiş ve ben kpss sınavına hazırlanıyorum ve polislik yada herhangi bir devlet memuru olmak istiyordum bundan dolayı bana verilen cinsel taciz suçundan 3 ay 22 gün ceza ve bunun ertelenmesi HAGB kararı verilmesi polis olmama veya herhangi bir memur olmama engelmi dir?Beni aydınlatırsanız çok memnun olurum Birde bu başvurduğum yollardan başka kesin sonuca ulaşabileceğim bir yol varmıdır ? Kesin öğrenmek istediğim bana bu verilen cezanın memur yada polis olmama engelmi dir memur yada polis olabilirmiyim şimdiden teşekkürler cevabınızı bekliyorum.
merhaba
ben kit kurumuna 399 khklı memur olarak atandım
benle ilgili birşey yok fakat
abim twitterde paylaşım yapmış diye hagb kararı verilmiş
bu beni etkilermi
ailemde feto vb bir yapılanmaya üyelik vs yok
ben istanbulda
abim adanada yaşıyor
bu olay oldugunda ben istanbulda yaşıyordum hagb olayı
Merhaba
2019 bekçilik güvenlik soruşturmasın da hagb sorun teşkil eder mi ? Eder ise önceden öğrenme imkanız var mı ?