Değerli müvekkillerimiz,
Dünya genelinde yaşanan Koronovirüs (Covid-19) salgını riski nedeniyle, hukuki soru ve sorunlarınız için mobil ve online iletişim kanallarımızı kullanmanızı öneririz.
Genel Olarak,
İdarenin tesis ettiği bir işlemin hukuk aleminden kaldırılması yalnızca işlemin, yargı kararı ile iptal edilmesiyle mümkündür. İşlem iptal edilinceye kadar hukuken geçerli bir şekilde varlığını sürdürür; zira Danıştay veya idare mahkemelerinde dava açılması, dava edilen işlemin yürütülmesini durdurmaz. İşlemin yürütülmesinin durdurulması için yargı yerlerince ayrıca ‘’yürütmenin durdurulması’’ kararı verilmesi gerekecektir. Yürütmenin durdurulması kararı, idari işlemi, tesis edildiği andan itibaren hukuk aleminden kaldırır. Örnek vermek gerekirse, bir memurun resen emekliye sevk edilmesi işlemine karşı açtığı yürütmenin durdurulması talepli iptal davasında şayet yürütmenin durdurulmasına karar verilirse, memur eski görevine geri döndürülmelidir.
Yürütmenin Durdurulması, ancak iptal davası ile birlikte talep edilebilir.
Yürütmenin durdurulması talepleri iptal davası ile birlikte ileri sürülmelidir, iptal davası açılmaksızın tek başına idari işlemin yürütülmesinin durdurulması istenemez.
(Danıştay 8. Dairesi’nin 07.06.2006 tarih ve 2006/1249 E., 2006/12490 K. sayılı ilamı)
Yürütmenin Durdurulması Kararı Verilebilmesinin Şartları:
İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun ilgili maddesine göre yürütmenin durdurulması kararı şartları:
Bu iki şartın birlikte gerçekleşmesi halinde, Danıştay veya idare mahkemelerince, davalı idarenin savunması alınarak veya savunma süresi geçtikten sonra gerekçe gösterilerek yürütmenin durdurulmasına karar verilebilir.
! Yalnızca ilgili kanun hükmünün iptali istemiyle Anayasa Mahkemesi’ne başvurulmuş olması, yürütmenin durdurulması için tek başına yeterli bir sebep değildir.
Kural, idarenin savunmasının alınması ise de ‘’uygulanmakla etkisi tükenecek idari işlemler’’ de idarenin savunması alınmaksızın da yürütmenin durdurulması kararı verilebilir. Bu halde savunma, sonradan alınır ve savunma alındıktan sonra yeniden karar verilir. Kanun, aciliyet ve önem taşıyan idari işlemler için bu yolu getirmiştir.
Kamu görevlileri hakkında tesis edilen şu işlemler ise, uygulanmakla etkisi tükenecek idari işlemlerden sayılmaz:
Kural olarak yürütmenin durdurulması kararları ‘’teminat karşılığında’’ verilir. Ancak durumun gereğine göre, teminat aranmayabilir. Teminata ilişkin taraflar arasında anlaşmazlık çıkması halinde, yürütmenin durdurulması hakkında karar veren mahkeme, daire, hakim bu uyuşmazlığı çözümler. İdareden ve adli yardımdan faydalananlardan teminat alınmaz.
Yürütmenin Durdurulması Kararlarına İtiraz:
Yürütmenin durdurulması kararları:
Kararın tebliğini izleyen günden itibaren 7 gün içinde, bir defaya mahsus olmak üzere itiraz edilebilir. İtiraz mercileri kararını 7 gün içinde vermek zorundadır. İtiraz üzerine verilen kararlar kesindir.
Kararın Sonuçları,
İYUK madde 28’e göre:
Danıştay, bölge idare mahkemeleri, idare ve vergi mahkemelerinin esasa ve yürütmenin durdurulmasına ilişkin kararlarının icaplarına göre idare, gecikmeksizin işlem tesis etmeye veya eylemde bulunmaya mecburdur.
Danıştay kararına konu bir olayda memur, yürütmenin durdurulması kararı üzerine görevine başlamış ve göreve başladıktan üç gün sonra bu görevinden alınmıştır. Bu uygulama, yürütmenin durdurulması kararını etkisiz kılan, Anayasa ve İYUK’ a aykırı biçimsel bir uygulamadır. Dolayısıyla idarenin, yürütmenin durdurulması kararını etkisiz kılacak idari uygulamaları, hukuka aykırı olacaktır.
VERGİ MAHKEMELERİ:
Danıştay ve İdare mahkemelerinde yürütmenin durdurulmasına ilişkin genel koşullara değindikten sonra, vergi mahkemelerindeki durumu da incelemekte yarar görüyoruz.
Vergi uyuşmazlıklarından doğan davalara ilişkin Vergi mahkemesinde dava açılması, tarh edilen vergi, resim, harçlar ve benzeri mali yükümler ile bunların zam ve cezalarının dava konusu edilen bölümünün tahsil işlemlerini durdurur.
İşlemden Kaldırılan Vergi Davası Dosyaları: İYUK 26/3 gereği işlemden kaldırılan vergi davası dosyalarında tahsil işlemi devam eder. İşlemden kaldırılan dosya yeniden işleme konulunca ihtirazi kayıtla verilen beyannameler üzerine yapılan işlemler ile tahsilat işlemlerinden dolayı açılan davalar, tahsil işlemlerini durdurmaz. Bunlar hakkında yürütmenin durdurulması istenebilir.
Değerli müvekkillerimiz,
Dünya genelinde yaşanan Koronovirüs (Covid-19) salgını riski nedeniyle, hukuki soru ve sorunlarınız için mobil ve online iletişim kanallarımızı kullanmanızı öneririz.
KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİ HAKKINDA
“AYDINLATMA METNİ”
İnternet sitemizi kullanmanız dolayısıyla, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) başta olmak üzere yürürlükteki mevzuat kapsamında birtakım verilerinizin toplanması, saklanması, işlenmesi, aktarılması ve KVKK kapsamına dahil başkaca işlemlerin detayı ve amacı hakkında, veri sorumlusu olarak sizleri bilgilendirmek isteriz.
Genel Bilgiler
İlgili mevzuata göre, “kişisel veri” kimliği belirli veya belirlenebilir gerçek kişiye ilişkin her türlü bilgidir. “Özel nitelikli kişisel veri” ise kişilerin ırkı, etnik kökeni, siyasi düşüncesi, felsefi inancı, dini, mezhebi veya diğer inançları, kılık ve kıyafeti, dernek, vakıf ya da sendika üyeliği, sağlığı, cinsel hayatı, ceza mahkûmiyeti ve güvenlik tedbirleriyle ilgili verileri ile biyometrik ve genetik verileridir. İşbu Aydınlatma Metninde, özel ve/veya genel nitelikli olma ayrımı yapılmaksızın, her neviden veri için “Kişisel Veri” ifadesi kullanılacak olup durumun gereğine göre özel nitelikli kişisel verilerin de bu ifade kapsamına dahil edilebileceğini belirtmek isteriz. Keza, internet sitemizi kullanırken size daha efektif hizmet sağlayabilmek adına çerezler, web işaretçileri ve benzeri uygulamaları da kullanabilmekteyiz. Çerez kullanımının durdurulmasını tarayıcı ayarlarınızı değiştirerek her zaman sağlayabilirsiniz. Çerez kullanımının durdurulması, internet sitemizdeki bazı fonksiyonların kullanımını sınırlandırabilecektir.
Kişisel veriler toplandıktan sonra silme, yok etme ya da anonim hale getirme işlemlerine kadar olan süreçte gerçekleştirilen elde etme, kaydetme, depolama, muhafaza etme, değiştirme, yeniden düzenleme, açıklama, aktarılma, sınıflandırılma ya da kullanılmasını engelleme ve sair kapsamda veriler üzerinden gerçekleştirilen her türlü işlem ise KVKK kapsamında “kişisel verilerin işlenmesi“ olarak değerlendirilmektedir.
Kişisel veri veya özel nitelikli kişisel veri tanımına uygun bilgilerinizi Kulaçoğlu Hukuk Bürosu (Veri Sorumlusu) olarak bizimle paylaşmanız durumunda, onay kutucuğunu işaretleyerek bu verilerinizin işlenmesi için açık rıza verdiğinizi belirtmek isteriz.
Kişisel Verilerin Toplanması ve Hukuki Sebepleri
İnternet sitemizi kullanırken birtakım kişisel verilerinizi, Veri Sorumlusu sıfatımız ile bizimle paylaşmanızı talep edebilmekteyiz. İşbu kişisel verileriniz fiziksel olarak sözlü veya yazılı şekilde toplanabileceği gibi, elektronik ortamda da toplanabilir. Keza, kişisel verileriniz, Veri Sorumlusu sıfatıyla doğrudan tarafımızca toplanabileceği gibi, Veri Sorumlusu adına veri işleyen gerçek veya tüzel kişiler tarafından veya ifa ettiğimiz iş ve hizmetin bir gereği olarak destek aldığımız ulusal/uluslararası kişi ve kuruluşlar ile diğer 3.kişiler tarafından, sayılanlarla sınırlı olmamak üzere, internet sitemiz, blog mesajları, iletişim formları, iş/staj ve sair başvuru formları, bilgi formları, video konferans ve/veya online hukuki danışmanlık hizmeti esnasında kaydedilebilen ses ve/veya video kayıtları, telefon görüşmesi ve/veya telekonferans esnasında kaydedilebilen ses kayıtları, kısa mesajlar, WhatsApp, sosyal medya vs kanallarıyla gerçekleştirilenler başta olmak üzere her türlü iletişim kanalları aracılığı ile toplanabilmektedir. Bu verileriniz elektronik ya da internet tabanlı araçlar ve sair vasıtalar kullanılarak otomatik yöntemlerle elde edilebildiği gibi, tarafımıza sunduğunuz formlar, sözleşmeler, bildirimler, adli veya idari merci kararları gibi yöntemlerle de elde edilebilmektedir.
Kişisel Verilerin İşlenme Amacı ve Aktarımı
Kişisel verileriniz, yürürlükteki ilgili mevzuat uyarınca, hukuka, iyi niyet ve dürüstlük kurallarına uygun, doğru ve güncel olarak, belirli, açık ve meşru amaçlarla ve bu amaçlarla bağlantılı, sınırlı ve ölçülü olarak işlenmekte olup ilgili mevzuatta öngörülen ve işlendikleri amaç için gerekli olan süre kadar muhafaza edilmektedir.
KVKK uyarınca, Veri Sorumlusu olarak bizimle paylaşmış olduğunuz kişisel verileriniz, yerine getirmekte olduğumuz her türlü hizmet ve faaliyet amaçlarımız ile gerektiğinde işe/staja alım süreçleriyle bağlantılı ve ölçülü olarak söz konusu hizmetlerden faydalanmanız, hak ve menfaatlerinizin korunması ve sair amaçlar ile KVKK ve yasal düzenlemelere uygun olarak işlenebilecek, hizmetlerimiz kapsamında ve ilgili mevzuata uygun olarak UYAP sistemi başta olmak üzere, adli, idari vb. kurumlara ve/veya yetkili kıldıkları kişi ya da merciler ile somut olayın şartlarına göre yurtdışında olup olmamasından bağımsız olarak ilgili üçüncü kişi ve kurumlara aktarılabilecek ve ilgili mevzuatta belirlenen süreler boyunca saklanıp gerekli işlemlere tabi tutulabilecektir.
Ağ Sunucusu Veri Günlüğü
İnternet sitemize giriş yapmanızın kaçınılmaz bir sonucu olarak, veri günlüğü olarak tanımlanan ve aşağıda listelenmiş olan verileriniz, ağ tarayıcınız tarafından internet sunucumuza otomatik olarak aktarılmakta ve onayınız aranmaksızın veri günlüğü kayıtlarına kaydedilmektedir:
Veri günlüğü internet sitemizin sizin için daha kullanışlı hale getirilebilmesi amacıyla istatistiki bilgi sağlamak için kullanılmakta olup, takiben derhal silinir.
Kişisel Verilerin Güvenliğinin Sağlanması İçin Alınan Tedbirler
6698 Sayılı Kişisel Verileri Koruma Kanun’un ilgili maddesine uygun olarak, kişisel veri güvenliğinizin sağlanması için hukuka aykırı olarak işlenmelerini ve erişilmelerini önlemek ve muhafazalarının sağlamak amacıyla gerekli teknik ve idari tedbirler Veri Sorumlusu olarak tarafımızca alınmaktadır.
Veri Sahibinin Hakları
Kişisel veri sahipleri KVKK uyarınca aşağıda yer alan haklara sahiptir:
Yukarıda belirtilen hakların kullanımıyla veya genel olarak Aydınlatma Metnimizle alakalı daha detaylı bilgi talepleriniz için “İletişim” sayfamızdan ulaşılabileceğiniz “İletişim Formu” aracılığıyla veya ıslak imzalı olarak “Esentepe Mah. Eser İş Merkezi B Blok Kat:8 No:63 Şişli/İstanbul/Türkiye” adresine ulaştırmanız ya da info@kulacoglu.av.tr e-posta adresine konu kısmında “Kişisel Veri Bilgi Talebi” ifadesi ile iletebilirsiniz.
Kişisel veri sahipleri olarak, haklarınıza ilişkin taleplerinizi Kulaçoğlu Hukuk Bürosu’na yukarıdaki şekillerde iletmeniz durumunda talebiniz, niteliğine göre en kısa sürede sonuçlandıracaktır. İlgili işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi durumunda, Kişisel Verileri Koruma Kurulu’nca belirlenen tarifedeki ücret, Kulaçoğlu Hukuk Bürosu olarak tarafınızdan tahsil edilecektir.
Memur olarak çalıştığım kurumun yapmış olduğu sınavı kazanarak yurtdışında geçici görev yapma hakkı elde ettim ancak bana göre hukuka aykırı olarak atamam yapılmadı. Birinci sorum yürütmenin durdurulması kararı alabilmem mümkün mü ikinci sorum dava açmadan önce idarenin cevap verme süresi pandemi sürecine denk geldiğinden pandemi sürecinde geçen zaman 60 günlük süreyi durdur mu cevaplarıniz için şimdiden teşekkürlerimi iletiyorum
iyi günler dilerim; bir konu hakkında bilgi edinmek istiyorum yardımcı olursanırz çok sevinirim konum askeri personeldim eğitim okulunda hagb belirtisiyle feshim geldi dava açtım idari mahkeme y.d ret verdi hagb devam ediyordu o sürecte ama itiraz edildi istinafa gitti bölge idareye gitti şuan hagb sürem bitti sizce emsal karar çıkıp leyhime çıkarmı sonuç şimididen teşekkür eder iyi çalışmalar dilerim…
Merhaba hocam size bir kaç sorum olacak:
YÜRÜTMENİN DURDURULMASI HANGİ MERCİİDEN TALEP EDİLDİĞİ
ve KALDIRILMASININ ŞARTLARI NELERDİR? biraz açıklayarak yazarsanız çok makbule geçer saygılarımla…
Belediyede 5393 sayılı kanuna göre sözleşmeli personel olarak işe başladım. 5 senelik devam eden sözleşmem bu sene yenilenmedi. Benimle birlikte 5 kişi daha işten çıkarıldı 4 ü farklı mahkemeye düştü benimki farklı aynı dava aynı dosya fakat onların yürütme durdurma olumlu sonuçlandı benimki olumsuz. İtiraz edeceğim ama sonuç değişir mi ? Değişmezse esas karar ne olur?
Merhaba
Atanmaya hak kazandığım kurum 15 aydır işe başlatmıyor. Yürütmeyi durdurma kararı alındıktan sonra kurumun bu karara uymayıp işe başlatmama gibi bir durumu söz konusu olabilir mi ?
Merhabalar,olumsuz güvenlik soruşturması nedeniyle idareye açtığım davada bölge idare mahkemesinden yd itiraz kabul kararı aldım.Mahkeme kararda herhangi bir mali haktan söz etmemis.Dava süresince mahrum kaldığım maaşlarımi almak için dava mi acmaliyim?
Danıştay’da devam eden yürütmeyi durdurma ve iptal davaları ne kadar süre sonra sonuçlanır ? Bununla ilgili yaklaşık bir zaman belirtebilir miyiz acaba ? En fazla ne kadar sürebilir ? Teşekkür ederim.
Merhabalar. Üniversiteye öğretim görevlisi olarak geçen kadrolu bir öğretmenin atamasının yürütmenin durdurulması ve iptali durumunda tekrar meb’e dönmesi mümkün müdür?
11.03.2020 tarihinde açıkça kanuna aykırı sebepler ile meslekten ihraç oldum ve kamu lojmanlarında oturmaktayım . 16.03.2020 tarihinde ise yürütmeyi durdurma talebi ile idari dava açtım. Ancak idare mahkemelerinin işlememesi sebebiyle dava dosyam beklemekte. Bana lojmanı boşaltmak için 2 ay süre verildi eğer iki ay içinde yürütmeyi durdurma ile alakalı olarak bir karar verilmez ise lojmanı boşaltmak zorunda mıyım veya pandemi nedeniyle 2 aylık lojman bosaltma sürem de uzama ihtimali olur mu ?
Merhabalar. Ben öğretmen atamalarıyla ilgili bir durumu soracaktım. 2017 senesinde öğretmenlik puanlarının geçerliliği iki yıla çıkarıldI ve bu durum 2017/2018 KPSS puanlarıyla ilk defa uygulandı. Yönetmeliğe de ölçme değerlendirme ilkelerine aykırı bir şekilde “puan üstünlüğü” ibaresi eklendi. Bu atamadan sonra 2019 KPSS’ye girmeden önce Alan Bilgisi Testi’nde soru sayısıyla oynandı ve 2019 KPSS sonuçları açıklandığında ise 2019 KPSS’nin puanları 2018 KPSS’den çok düşük geldi. Örneğin Edebiyat Öğretmenliğinde 2018 yılında 1500. aday 81 puan almışsa , 2019 senesinde 500. aday 80 puan aldı. Yapılan karma atamada ise yönetmelikte puan üstünlüğü yazıldığı için 2018 yılının 1500. adayı , 2019 yılının 500. adayının önüne geçmiş oldu. 2017/2018 karma atamasında sorular aynı olduğu için böyle bir olay yaşanmamıştı ancak yönetmelikten sonra alan bilgisi soru sayısı değiştirilince 2019 KPSS’nin puanları düştü ve 2018 senesinin 40 bin atamada atanamayan adayı 2019 KPSS’nin iyi sıralama yapmış adayının önüne geçti. Yönetmeliğe puan üstünlüğü yazan ise MEB. 2018 senesinde 1500. aday 81 puan almışsa , 2019 senesinde 500. aday 80 puan aldı. Karma atamada sıralamaya bakılmadan, salt puana bakıldığı için 1500. aday 500. adayın önüne geçti. YANİ UYGULANAN YÖNETMELİK 2019 KPSS’YE GİRMİŞ ÖĞRETMEN ADAYLARI İÇİN MAĞDURİYET OLUŞTURDU VE AYRICA YÖNETMELİKTEN SONRA SORU SAYISIYLA OYNANARAK 2019 KPSS’NİN PUANLARININ DÜŞÜK GELMESİNE NEDEN OLUNDU. BU İKİ YIL GEÇERLİLİKTEN KAYNAKLI İLK UYGULANAN 2017-2018 KARMA ATAMASINDA SORULAR AYNIYDI VE SINAVLAR DENKTİ , AMA BU SENE UYGULANAN 2018-2019 KPSS KARMA ATAMASINDA 2019’UN SORU SAYISIYLA OYNANDI VE DENKLİK BOZULDU. ACAYİP BİR PUAN-SIRALAMA FARKLILIĞI OLUŞTU. 2018’İN 1500. ADAYI 2019’UN 500. ADAYININ ÖNÜNE GEÇTİ. MEB’e bunu ilettiğimizde ise bizlerin haklı olduğunu ama yönetmeliğin bu şekilde olduğunu ve oraya “puan üstünlüğü” yazdıklarını, buna engel olamayacaklarını belirtiyorlar. Bu arada bilmenizi isterim ki; bir sınavda “puan” değil , “başarı sıralaması” başarıyı gösterir. Yani MEB’in yönetmeliğe “puan üstünlüğü” yazması da ölçme değerlendirme ilkelerine aykırıdır. Ancak burada temel sorun Alan Bilgisi soru sayısı 50’den 75’e çıkarılmıştır ve 2019 KPSS’nin puanları bariz düşük gelmiştir. Bu sorunu MEB’te kabul etmekte ancak hukuki bir durum oluştuğunu söyleyerek bu haksızlığa müdahale edemediklerini belirtmektedir. Bazı 2019 KPSS’li adaylar ise Danıştay nezdinde MEB’e dava açmışlardır. Sizce bu davadan nasıl bir sonuç çıkar ? Teşekkür ederim. Umarım meseleyi anlatabilmişimdir.
4 c den 4 b ye geçenlerdenim bizde mecburi emeklilik var emekli olduktan sonra dava açsam işime geri dönme durumu olurmu davayı kazanma olasılığı var mı.
Uygulamalı mülakatla alakalı 2700 OMM alımı yapıldı uygulama sınavında yapılan usulsüzlük sebebiyle yürütmeyi durdurma kararı aldırmak istiyorum yardımcı olursanız memnun olurum 100’lerce aday bu şekilde dava açmayı düşünüyor etkisi olurmu acaba elimizde somut deliller mevcut
Idari Vergi mahkemesinin vermis oldugu yurutmeyi durdurma kararini vergi dairesi en gec kac gun icinde uygulamak zorunda ve yaptigi haciz islemini kaldirmak zorunda.tesekkurler.
Yürütmenin durdurulması “disiplinsizlik nedeniyle ayırma” ekini değiştirebilir mi? Yoksa esas kararı mı beklemek gerekir bu eki değiştirebilmek için?